ImageChef.com

Menerima tempahan kek dan cupcake sekitar Terengganu dan Kelantan

Sedia menerima tempahan kek dan cupcake untuk semua acara. Tempahan sekurang-kurangnya seminggu awal untuk tempahan yang sedikit dan sekurang-kurangnya sebulan untuk tempahan yang lebih banyak.

SILA KLIK PADA LABEL KEK DAN CUPCAKE UNTUK EASY ACCESS PADA KOLEKSI KEK DAN CUPCAKE

Hubungi saya di 019-4849653 atau waina_1307@yahoo.com untuk makluman lebih lanjut.

MAKLUMAN TERKINI

Sila add FB waina, Waina Ilhamku Cakehouse untuk lebih update yer. thanks
Kek, cupcake, cheesetart, tat telur, homemade chocolate. Msg saya, waina 019-4849653

Kongsi Resipi ye kawan-kawan

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

My schedule

Saturday, June 25, 2011

Ayam panggang rempah

sebenarnya resipi ni modified daripada resipi ayam panggang kenny rogers tapi termodified pulak. ini resipi versi Waina

Ayam panggang berempah

Resipi :
10 ketul Ayam (terpulang nak guna ayam seekor atau yang dah dipotong)
3 ulas Bawang merah
3 ulas Bawang putih
Halia 1 inci
Beberapa titis Sos worcestershire
2 sudu besar Sos lada hitam
1 pati kiub ayam (mana-mana jenama)
2 sudu madu / gula (saya xde madu time tu so saya saja pakai gula melaka)
1 sudu besar serbuk cili kering (paprika pun lagi best)
1 sudu besar serbuk ketumbar (dan rempah-rempah yang lain jika suka)
garam secukup rasa
1 batang serai  - optional (kali pertama saya buat pakai serai, resipi asal xde serai...bila letak serai bau dan rasanya lebih kepada perapan sate)

Cara - cara :
1. Kisar semua bahan dan perapkan ayam sekurang-kurangnya 30minit atau lebih (saya perap sejam setengah)
2. Panggang dan kadang-kadang sapukan butter / lebihan perapan pada ayam supaya tidak kering. lakukan sehingga ayam masak.

No comments:

Post a Comment

say something ye kawan-kawan