ImageChef.com

Menerima tempahan kek dan cupcake sekitar Terengganu dan Kelantan

Sedia menerima tempahan kek dan cupcake untuk semua acara. Tempahan sekurang-kurangnya seminggu awal untuk tempahan yang sedikit dan sekurang-kurangnya sebulan untuk tempahan yang lebih banyak.

SILA KLIK PADA LABEL KEK DAN CUPCAKE UNTUK EASY ACCESS PADA KOLEKSI KEK DAN CUPCAKE

Hubungi saya di 019-4849653 atau waina_1307@yahoo.com untuk makluman lebih lanjut.

MAKLUMAN TERKINI

Sila add FB waina, Waina Ilhamku Cakehouse untuk lebih update yer. thanks
Kek, cupcake, cheesetart, tat telur, homemade chocolate. Msg saya, waina 019-4849653

Kongsi Resipi ye kawan-kawan

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

My schedule

Thursday, May 19, 2011

saya gigih hari ini pumping

dulu susu badan saya banyak, rajin jugak pumping tapi bila Ilham admitted sebab dia jaundice, jadi kami supply dia dgn susu formula yg agak banyak supaya dia banyak berak. so maybe dia jadi nipple confuse...payah betul nk disumbat puting saya.

then pump sy rosak, lagila kurang demand utk susu saya, ingatkan nk putus asa dah, nk bagi Ilham susu formula je trus tapi bila saya baca blog2 ni :

1. http://susuibu.com

2. http://sweetstory.yuitsumuni.com

3. http://www.sarakids.com/blog

dan banyak lagi blog yg dkongsi.

maka mulai sabtu yg lepas, bermula la perjuangan sy utk bf and pumping (lepas beli pump baru :)))

lamanya susu nk bertambah, tp x dnafikan susu yg dpump makin lama makin banyak. sangat suka bila makin btambah hari, makin banyak sy dapat replace susu formula dengan susu sy pump. ya Allah, permudahkanlah urusanku untuk menyusukan anak kesayanganku, Ilham... amin :)))

bukan senang ooo.... sbb time pump rosak tu, sy sangat stress, so milk production drop. sabtu hari tu (14 mei) barula saya pergi beli pump baru - Pureen battery pump

hari sabtu : sangatla sakit puting saya bila pakai pump tu sbb kuasa suction dia kuat, guna sekali je pastu berhenti. makin frust saya dbuatnya.

hari ahad : sy kembali baca blog2 penyusuan ni untuk cari semangat balik..kumpul n kutip mana2 semangat yg hilang

hari isnin : start pumping again + power pumping,. sy jugak try satu petua - gentel nipple seminit setiap sejam (act setiap kali teringat, sy gentel la n setiap kali nak pam) dapatla 2.5 oz hari tu.... sekali dapat bagi pd Ilham... chaiyyok2
hari selasa : pumping dteruskan smbil banyakkan bf Ilham, pastu try bf dengan mengiring utk kurangkan keletihan - lepas berkali2 pumping hari tu dapatla 5 oz lagi utk dua kali lagi Ilham minum.

hari rabu : ada improvement sikit, pumping dapat 7oz lebih, so dapat bagi Ilham 3 kali. yeayyy...sangatla seronok sbb makin banyak blh bagi Ilham. sy tekad nk nanti nk stop terus bagi susu formula...

hari khamis : pumping dari pagi tadi smpai maghrib dapatla dalam 6oz tapi baru sekali bagi pd Ilham, ada simpan 4 oz lagi dlm peti. ingat mlm ni mmg nk bagi Ilham minum susu tu je terus tapi maghrib tadi adik dh bagi siap2 susu formula.frust gak. nanti jam 11 or 12 nak pump lagi tambah stok.

No comments:

Post a Comment

say something ye kawan-kawan