ImageChef.com

Menerima tempahan kek dan cupcake sekitar Terengganu dan Kelantan

Sedia menerima tempahan kek dan cupcake untuk semua acara. Tempahan sekurang-kurangnya seminggu awal untuk tempahan yang sedikit dan sekurang-kurangnya sebulan untuk tempahan yang lebih banyak.

SILA KLIK PADA LABEL KEK DAN CUPCAKE UNTUK EASY ACCESS PADA KOLEKSI KEK DAN CUPCAKE

Hubungi saya di 019-4849653 atau waina_1307@yahoo.com untuk makluman lebih lanjut.

MAKLUMAN TERKINI

Sila add FB waina, Waina Ilhamku Cakehouse untuk lebih update yer. thanks
Kek, cupcake, cheesetart, tat telur, homemade chocolate. Msg saya, waina 019-4849653

Kongsi Resipi ye kawan-kawan

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

My schedule

Wednesday, July 20, 2011

Pancake with chocolate sauce.

Akhirnya selepas banyak minggu tertangguh nak buat pancake,... dapat jugakla saya buat. saya ambil resipi ni dari (sorry terlupa nk tulis blog mana) harap dimaafkan :P


Bahan-bahannya :

1 1/4 cawan tepung,
2 sudu makan gula biasa,
2 sudu kecil baking powder,
3/4 sudu kecil garam,
1 1/3 cawan susu segar,
3 sudu makan minyak sayur, (saya time tu takde minyak sayur or jagung, so saya bedal jugakla minyak masak)
2 biji telur.

Cara-cara memasaknya :




1. campur semua bahan kering dalam satu bekas dan ketepikan

2. campurkan telur, susu, minyak dalam bekas lain.

3. campurkan kedua2 bahan.

4. biarkan dalam bekas tertutup selama 10-15 min

5. masak pada non-stick pan hingga keperangan. kalau xde non-stick, blh masak pd kuali biasa tapi tmbah sikit minyak dlm kual.

****
sedap kalau dicicah dengan susu pekat manis jugak. saya buat sos coklat.


resipi untuk sos coklat...susu cair dan coklat masakan (jangan yg pahit ye, nanti sos pahit jugak - kalau ada coklat chip pun blh pakai buat ganti coklat masakan)
panaskan susu cair... dan tuangkan ke atas coklat sikit2 smbil kacau hinggalah dapat kepekatan yang diingini. kalau x habis blh simpan dlm fridge. sos ni xkan mengeras...

No comments:

Post a Comment

say something ye kawan-kawan